Auto Szef
ul. Pucka 159
81-154 Gdynia Pogórze Dolne
Godziny otwarcia:
Pon-Pt: 7.00-18.00,
Sob 8.00-13.00
Tel: 58 623 28 10

WYMIANA FILTRÓW / OLEJÓW

WYMIANA OLEJU SILNIKOWEGO – Wymiana oleju to podstawowa czynność podczas eksploatacji pojazdu. Wykonuje się ją najczęściej nie bez powodu, olej zapewnia smarowanie oraz chłodzenie każdego silnika bez wyjątków. Jest elementem, który zużywa się najszybciej szczególnie, jeśli znacznie obciążamy silnik i nie zapewniamy mu optymalnego smarowania, ma to miejsce szczególnie na krótkich odcinkach, czyli w ruchu miejskim. Wymiana oleju powinna zawsze wiązać się z wymianą filtra oleju. Filtr oczyszcza olej z mikro zanieczyszczeń, które negatywnie wpływają na trwałość silników.

WSKAZANIA:
– Wymieniaj olej co 15-20 tys. przejechanych kilometrów, zawsze sprawdzaj zalecenia producentów, które znajdziesz w książce serwisowej
– Zawsze dobieraj olej zalecany przez producenta
– Zawsze wymieniając olej, wymieniaj jego filtr
– Nigdy nie stosuj oleju do diesla do silnika benzynowego i odwrotnie
– Wymiana oleju to tylko pozornie prosta sprawa, zawsze zlecaj wymianę fachowcom/profesjonalistom
– Unikaj jazdy na niskich obrotach – im niższe obroty, tym gorsze smarowanie silnika
– Nie lekceważ kontrolki olejowej, w 90% znika po dolaniu oleju

WYMIANA FILTRU OLEJU – Istotna jest nie tylko regularna wymiana oleju, ale też jego filtra. To on zapewnia oczyszczanie oleju ze znajdujących się w nim drobin i zanieczyszczeń. Może przyjąć jedną z dwóch form. Najczęściej spotykane są wkłady filtrujące, gotowe do montażu w obudowie zainstalowanej w silniku lub filtry puszkowe, mające własną przykręcaną obudowę. Odpowiednio dobrany filtr zapewnia bezpieczną pracę silnika – to jeden z powodów, dla których warto wymianę zlecić profesjonalnym warsztatom, których pracownicy najlepiej dobiorą odpowiedni filtr do Twojego samochodu.

WYMIANA PŁYNU HAMULCOWEGO to niezwykle istotna czynność, często lekceważona przez kierowców. Tylko co trzeci pojazd posiada płyn hamulcowy spełniający normy. Płyn powinien być wymieniany co 40-60 tys. km, co najmniej co 2 lata.